Jelentkezz be
Regisztrálj
6. A térkép nem a táj...
2017. 12. 12. 21:37
Írta: Darmó Magdolna
Ha azt gondolod, hogy a fejedben gondolkodsz, tévedsz...
Elgondolkodtál már azon, hogy amikor gondolkodsz, hogyan teszed azt? Amit látsz, hol látod? Bal oldalt? Esetleg jobbra? Vagy középen? És fent, lent, vagy középen látod?

Bizony, bizony, akkora a gondolkodási űr, amekkorát csak el bírsz képzelni!
Próbáld csak ki: gondolj valamire, s nézd meg ne csak azt, hogy hogyan gondolod, hanem azt is, hogy hol.
Figyelj meg másokat, amikor emlékeznek, amikor gondolkodnak: valamerre fordítják a fejüket, valamerre néznek, s ha véletlenül valami megakadályozza abban, hogy ott keresgéljenek, ahol az információkat tárolni tudják, bizony, azt is elfelejtik, amit mondani akartak.
A térkép nem a táj. Hanem az az elhelyezkedés, ahol a gondolataidat, emlékeidet tárolod. Az lesz az az irányadó, ami segít neked, hogy mit hol keress, ha gyorsan meg akarod találni az elveszett emléket, vagy elveszett gondolatot.
Belegondoltál már, milyen jó lenne, ha tudnád, hol és hogyan tárolod az információkat? Elképzelhető, hogy akkor meg is tudnál változtatni ezt-azt? Tennél egy próbát? Ha igen, akkor csináld meg a következő gyakorlatot, s lásd, mi történik.

Helyezkedj el kényelmesen, s gondolj valamire, amit szeretsz.

  • Nézd meg, hogyan gondolsz rá: hol helyezkedik el, milyen színe, formája van, hangok, érzések vannak-e mellette, stb. 
  • Próbáld meg többször, mindig mással. Egyetlen dologban legyél biztos: hogy valóban szereted azt, amire gondolsz.
  • Ha már biztosan tudod, hogy hogyan és hol gondolsz arra, amit szeretsz, akkor nyisd ki a szemed, s jegyezd le.
Most helyezkedj el kényelmesen, s gondolj valamire, amit nem szeretsz.
  • Nézd meg, hogyan gondolsz rá: hol helyezkedik el, stb.  - ugyanúgy, mint az előző gyakorlatban, azzal a különbséggel, hogy most viszont abban légy biztos, amit nem szeretsz.
  • Ha már biztosan tudod, akkor ezt is jegyezd le.
Most keress valamit, ami semmilyen szinten nem mozgatja meg a fantáziádat, se pozitív, se negatív dolgot, érzelmet nem tudsz hozzá csatolni, ezek lesznek a közömbös dolgok. Most nézd meg, hogyan vagy a dolgok iránt közömbös, s ezt is jegyezd le.

Nos..ha mindig ugyanúgy raktározod azt, amit szeretsz, s amit nem, akkor mit gondolsz, meg tudnád változtatni az egyes dolgokhoz fűződő érzelmeidet? Nem szeretnéd esetleg kipróbálni?
Azért légy óvatos: ne akarj azonnal ajtóstól a házba rontani: először csak legyen közömbös. S csak utána válts oldalt:) Fő a fokozatosság, nem igaz?
Jó gyakorlást kívánok.
Hozzászólások
Jelentkezz be a hozzászóláshoz!
2017. 12. 12. 21:37
Írta: Darmó Magdolna
Ha azt gondolod, hogy a fejedben gondolkodsz, tévedsz...
Elgondolkodtál már azon, hogy amikor gondolkodsz, hogyan teszed azt? Amit látsz, hol látod? Bal oldalt? Esetleg jobbra? Vagy középen? És fent, lent, vagy középen látod?

Bizony, bizony, akkora a gondolkodási űr, amekkorát csak el bírsz képzelni!
Próbáld csak ki: gondolj valamire, s nézd meg ne csak azt, hogy hogyan gondolod, hanem azt is, hogy hol.
Figyelj meg másokat, amikor emlékeznek, amikor gondolkodnak: valamerre fordítják a fejüket, valamerre néznek, s ha véletlenül valami megakadályozza abban, hogy ott keresgéljenek, ahol az információkat tárolni tudják, bizony, azt is elfelejtik, amit mondani akartak.
A térkép nem a táj. Hanem az az elhelyezkedés, ahol a gondolataidat, emlékeidet tárolod. Az lesz az az irányadó, ami segít neked, hogy mit hol keress, ha gyorsan meg akarod találni az elveszett emléket, vagy elveszett gondolatot.
Belegondoltál már, milyen jó lenne, ha tudnád, hol és hogyan tárolod az információkat? Elképzelhető, hogy akkor meg is tudnál változtatni ezt-azt? Tennél egy próbát? Ha igen, akkor csináld meg a következő gyakorlatot, s lásd, mi történik.

Helyezkedj el kényelmesen, s gondolj valamire, amit szeretsz.

  • Nézd meg, hogyan gondolsz rá: hol helyezkedik el, milyen színe, formája van, hangok, érzések vannak-e mellette, stb. 
  • Próbáld meg többször, mindig mással. Egyetlen dologban legyél biztos: hogy valóban szereted azt, amire gondolsz.
  • Ha már biztosan tudod, hogy hogyan és hol gondolsz arra, amit szeretsz, akkor nyisd ki a szemed, s jegyezd le.
Most helyezkedj el kényelmesen, s gondolj valamire, amit nem szeretsz.
  • Nézd meg, hogyan gondolsz rá: hol helyezkedik el, stb.  - ugyanúgy, mint az előző gyakorlatban, azzal a különbséggel, hogy most viszont abban légy biztos, amit nem szeretsz.
  • Ha már biztosan tudod, akkor ezt is jegyezd le.
Most keress valamit, ami semmilyen szinten nem mozgatja meg a fantáziádat, se pozitív, se negatív dolgot, érzelmet nem tudsz hozzá csatolni, ezek lesznek a közömbös dolgok. Most nézd meg, hogyan vagy a dolgok iránt közömbös, s ezt is jegyezd le.

Nos..ha mindig ugyanúgy raktározod azt, amit szeretsz, s amit nem, akkor mit gondolsz, meg tudnád változtatni az egyes dolgokhoz fűződő érzelmeidet? Nem szeretnéd esetleg kipróbálni?
Azért légy óvatos: ne akarj azonnal ajtóstól a házba rontani: először csak legyen közömbös. S csak utána válts oldalt:) Fő a fokozatosság, nem igaz?
Jó gyakorlást kívánok.
Hozzászólások